De Lekkere Dingen Bakker.

In 1892 begon de overgrootvader van Johan Windhouwer een kleine bakkerij in Oostzaan. Vier generaIes
later staan zijn achterkleinkinderen aan het roer. Toen zij in 1985 een extra winkel in Amsterdam Zuid Oost
overnamen, vroegen de klanten steeds: ‘komt hier een lekkere dingen bakker?’ Zij zaten bijkbaar te springen
om lekker brood en banket. De familie Windhouwer wist hier wel raad mee en noemde deze en alle andere
winkels naar dit concept: de Lekkere Dingen Bakker.

Johan en broer Remco runnen anno 2021 een centrale bakkerij in Zaandam en negentien winkels in de wijde
omgeving. Ze blijven trouw aan traditionele familierecepten. “Wij houden van de smaak van brood uit een
houtoven, waar mijn vader en (over)grootvaders vroeger in bakten”, vertelt Johan. “Nu hebben wij moderne
ovens die de houtoven zo veel mogelijk nabootsen.”

Stroom en gas in plaats van hout
De grondlegger van het bedrijf had voor het bakken van brood nog geen energieleverancier nodig. “De oven
werd in die tijd gestookt met onder andere takken en hout; met alles wat goed brandt en niet duur is”,
glimlacht Johan. Dat laatste blijft belangrijk voor de broers. “Met name de centrale bakkerij verbruikt veel gas
en dat moeten we letterlijk met een broodje terugverdienen. Onze vorige energieleverancier was onduidelijk
over de tarieven. We snapten vaak niets van de jaarafrekening. Toen het contract in 2015 afliep kwamen we per
toeval in contact met Gazprom Energy. Zij gaven meteen een duidelijke berekening mét een scherp tarief.”

Goede service
Om dagelijks brood van goede kwaliteit te leveren, zijn een stabiele stroom- en gasvoorziening en een excellente
service van de leverancier van essentieel belang. Johan: “Bij problemen wil ik direct contact met ze kunnen opnemen, al is het midden in de nacht. Ik vind het fijn dat we nog steeds contact hebben met Wouter, de contactpersoon die het contract met ons afsloot. Dat kan omdat Gazprom Energy niet te massaal is, in tegenstelling tot onze vorige energieleverancier. We hoeven Wouter maar te bellen en hij regelt het. We hebben zelfs regelmatig contact via WhatsApp. Zo makkelijk gaat dat bij Gazprom Energy.” Ook als de vaste contactpersoon even niet klaarstaat kan Johan altijd iemand bij Gazprom Energy bereiken. “Daarnaast kunnen we zelf online veel aanpassingen doen. Wel zo handig”, vindt Johan.

Trouwe klant
Johan en Remco zijn dik tevreden over Gazprom Energy. Niet voor niets gaan zij alweer zes jaar steeds opnieuw in op het aanbod dat ze regelmatig van Wouter krijgen. “Gazprom Energy levert wat het belooft: scherpe tarieven en een goede service. Zij houden zich bezig met stroom en gas en wij kunnen alle energie steken in het bakken van brood.”