Gasterij ’t Oaldershoes

‘Ik heb echt het gevoel dat ik er toe doe als klant’

Gasterij ’t Oaldershoes in Delden is al jaren een tevreden klant van Gazprom Energy. Ondernemer Robert Gerritsjans deelt graag zijn goede ervaringen.

Robert Gerritsjans nam in 2016 samen met zijn vrouw Esther Gasterij ’t Oaldershoes over. Daarvoor runden zij samen café De Boemel. Met de overstap van horecazaak veranderde ook hun energieleverancier. “Via een online zoekmachine kwam ik bij Gazprom Energy uit. Ik deed een aanvraag voor gas en elektra en kreeg meteen een goed aanbod. Zo is de klantrelatie ontstaan.”

Jaarcontract

Robert en Esther waren lange tijd caféhouders. “In die tijd hadden we aanvankelijk andere energieleveranciers dan Gazprom Energy, met zeker niet altijd goede ervaringen.” Mede hierdoor doet Robert alleen nog aan jaarcontracten. “Zo blijf je ook scherp op wat de markt te bieden heeft. Bovendien verandert er elk jaar zoveel in onze handel en op belastingtechnisch vlak dat we graag flexibel blijven.”

Goede service

Ondanks zijn jaarlijkse energievergelijking is Robert al jaren op rij klant van Gazprom Energy. “Naar tevredenheid. De service is zo goed, dat ik echt niet zomaar overstap, omdat ik elders een paar euro per maand goedkoper uit zou kunnen zijn.” Het gaat volgens Robert ook niet om het bedrag achter de komma. “Het gaat om de goede service. We zijn grote afnemers van gas en elektra. Dan is het belangrijk dat je als klant goed gehoord wordt. Dat je geen nummer bent en netjes geholpen wordt. Dat is bij Gazprom Energy zeker het geval. Ze hebben hun zaakjes op orde. Daar kunnen vele aanbieders van leren.”

Collectief energie inkopen

Robert wijst hierbij op zijn ervaringen elders. “Ik heb een keer een vreselijke fout begaan door collectief energie in te kopen. We hebben problemen gehad met de afgesproken prijs en facturatie. Maar zowel de collectieve inkoper, als de energiemaatschappij liet ons zitten met het probleem. Ze wezen naar elkaar voor de oplossing. Zo slecht. Als ik Gazprom Energy bel, krijg ik een vaste contactpersoon aan de lijn. Dat vind ik prettig. Bij mijn vorige energieleveranciers kon ik mailen of bellen wat ik wilde, niemand gaf een antwoord op mijn vragen. Gazprom Energy heeft veel meer aandacht voor haar afnemers. Ik sta hier niet constant in de wacht of word niet van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb hier echt het gevoel dat ik er toe doe als klant.”

‘Geen addertjes onder het gras’

Je kunt volgens Robert energieaanbieders wel met elkaar vergelijken, maar het draait volgens hem om ‘heldere communicatie en kloppende informatie’. “Bij Gazprom Energy is dat allemaal keurig op orde. Geen addertjes onder het gras, gewoon simpele uitleg en prijstechnisch een aantrekkelijk aanbod. En toen laatst mijn contract bijna verliep, wees Gazprom Energy me er uit zichzelf op dat ik moest oppassen voor stilzwijgende verlenging, omdat mijn voorschot anders enorm omhoog zou gaan. Nou, ik vind het heel netjes dat ze zo meedenken in het belang van de klant. Ik zal iedereen dan ook deze energieleverancier aanraden.”