Bedrijfseigenaren en experts delen hun meest succesvolle gewoontes.

We hebben allemaal gewoonten, mantra's en tics die ons helpen het beste uit de werkweek te halen. Of het nu aloude methoden zijn of eigen persoonlijke technieken, het hebben van een arsenaal aan goede stelt je in een goede positie op weg naar succes.

04 december 2018

Met dat in gedachten, vroegen we een aantal bedrijfseigenaren en experts uit de industrie naar de succesvolle gewoontes die hen naar een hoger professioneel niveau hebben getild – van het op de hoogte blijven van trends tot het zo nu en dan delegeren van bepaalde taken.  

Versterk anderen 

Hoewel gewoontes en rituelen van nature zelfzuchtige zaken lijken, stellen twee van onze insiders dat aanmoediging en versterking erg belangrijk zijn als het op hun personeel aankomt.  Ian Blackburn, Managing Director bij Hidepark Leather zegt daarover het volgende; “Ik geloof heilig in het belonen van een ieder die jou op wat voor manier dan ook heeft geholpen- echt succes komt zelden voort uit één persoon.

We zijn het hiermee eens:  een gelukkiger team betekent meer enthousiasme, meer passie en betere resultaten. 

Zo adviseert ook Aidan Bell, oprichter van de duurzame bouwmaterialen leverancier EnviroBuild, om je werknemers zo snel mogelijk te versterken. “Aangemoedigde mensen leren sneller, werken harder en genieten meer van het leven. Ik geloof er ook heilig in dat mensen alleen fouten maken als ze nieuwe dingen uitproberen, en ik let er persoonlijk op dat we dit juist benutten.  

Houd grip op email en telefoon gebruik 

Het pad naar succes is bezaaid met goede bedoelingen, maar het is heel makkelijk om afgeleid te raken, vooral als het om routinematige, administratieve taken gaat. Als afleiding de overhand neemt, heeft dit een negatief effect op productiviteit en resulteert het in afgeraffeld werk of,  erger nog, gemiste deadlines. Om deze obstakels te vermijden zegt Aidan dat hij zijn email 4 keer per dag leest: “Deze gewoonte zorgt ervoor dat ik me kan concentreren op andere taken; zonder deze aanpak zouden emails me teveel afleiden en teveel tijd in beslag nemen.   

Matt Deighton, Managing Director bij meubel handelaar Sofas by Saxon stelt hetzelfde: “Mijn ervaring leert dat het een van de belangrijkste gewoontes is om je aandacht volledig op een bepaalde taak te richten. Je telefoon en email postvak zorgen samen voor de meeste onderbrekingen tijdens je werkdag, dus de makkelijkste manier om je te kunnen blijven concentreren is door deze 2 zaken te elimineren tot je weer op schema ligt. Reserveer bepaalde tijden om zowel je email als telefoon te checken zodat je niet steeds bezig bent met je postvak en telefoontjes op het moment dat je je moet concentreren op een belangrijke taak.  

Blijf op de hoogte van de trends binnen de industrie.  

Veel van de bedrijfseigenaren die we spraken benoemden dit als belangrijk aandachtspunt; het op de hoogte blijven van de meest recente kennis is ongetwijfeld van belang voor velen. Als je op de hoogte bent van alle trends, zal het gebruiken van deze kennis zeker tot gunstige resultaten leiden.  

Mike Smith, Senior Director van zakelijke debiteuren consultancy CompanyDebt, zegt hierover “Ik probeer mezelf steeds te blijven ontwikkelen zodat ik mezelf kan blijven verbeteren, waardoor ik sneller groei. Ik herinner mezelf er steeds aan dat als ik dit niet doe,  Darwin’s wet zal intreden- en dit zorgt voor de nodige motivatie kan ik je zeggen!” 

Ian zegt hierover ook “in een digitale wereld is het essentieel dat bedrijfsleiders en eigenaren zich nieuwe strategieën en werkwijzen eigen maken.” 

Bedrijfseigenaren die het nalaten om het nodige onderzoek te doen lopen hierdoor mogelijkheden tot groei mis. Lee Murphy, Managing Director bij software bedrijf Pandle adviseert het volgende: “Zonder een gedegen kennis van je eigen markt en alle daarbij behorende mogelijkheden wordt het heel moeilijk om succesvol te zijn. Daarom is het belangrijk om elke dag wat tijd vrij te maken voor je eigen ontwikkeling.”  

“Persoonlijk heb ik de gewoonte ontwikkeld om 1-2 uur per dag te besteden aan het lezen van nieuws uit de industrie, het bestuderen van de concurrentie en alle aspecten binnen de industrie vanuit het perspectief van de experts. 

In een zeer veranderlijke omgeving, is het van belang dat je je bewust bent van de nieuwste technologie als je succes wilt blijven boeken.  Ken Meany, internationaal wervingsdirecteur  bij Fircroft Group zegt hierover: “Zoals over het algemeen het geval is, breidt mijn markt zich ontzettend snel uit- en met de toenemende toepassing van SaaS en andere technologische applicaties is er altijd iets nieuws om te leren.”  

“Je moet erachter komen wie de experts zijn met alle kennis binnen jouw industrie en wat zij er allemaal over schrijven en dit regelmatig lezen. Dit is de perfecte manier om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen. Bovendien, als je toch tussen thuis en werk moet pendelen met de auto, trein of bus, zijn podcasts een goede manier om op passieve wijze informatie en kennis te vergaren waardoor je net wat meer te bieden hebt binnen jouw gebied.”

Beperk het micro-managen 

“Jouw bedrijf zal nooit verder groeien als je je steeds met elk aspect bemoeit,” zegt Lee. Managers die waarde hechten aan details en processen zullen geneigd zijn om bij elk aspect van de dagelijkse gang van zaken betrokken te zijn- maar het is belangrijk om je ervan bewust te zijn hoe dit op je werknemers over komt. Ze zouden kunnen denken dat je er niet op vertrouwt dat ze hun werk zelf kunnen doen.  

Lee vervolgt “Ervan uitgaande dat je de juiste mensen hebt gekozen voor je bedrijf, zal het vele voordelen met zich meebrengen als je je werknemers vertrouwt om hun werk zelfstandig te doen. Als je je werknemers meer verantwoordelijkheden geeft kan dit hen motiveren om productiever te zijn; bovendien voelen ze zich gewaardeerd. Maak er dus een gewoonte van om de vertrouwensband te versterken en delegeer werkzaamheden- hierdoor kun je je richten op andere aspecten van je onderneming. 

De tijd die je hebt vrijgemaakt, zegt Lee, geeft je de mogelijkheid om aan je onderneming te werken en niet alleen maar voor je onderneming te werken. Als je teveel op de automatische piloot vaart, weerhoudt dit je ervan om je onderneming verder te doen groeien.  

Mantras 

Tenslotte nog wat woorden van Alan Blaney, eigenaar van fraudepreventie bedrijf Focus Training: “Mijn mantra voor succes is gebaseerd op de wijsheden van de Griekse filosoof Aristoteles: ”We zijn wat we doen. Uitmuntendheid is dus niet een op zichzelf staande daad, maar een gewoonte.’ Houd dit in gedachten en blijf je richten op je eigen professionele ontwikkeling. Zo blijf je een belangrijke speler in het spel! 

Als je dit een behulpzaam artikel vond vergeet dan niet om de rest van onze blogs te lezen. Je kunt een aantal artikelen vinden via de volgende links: 


Vond je het leuk om dit artikel te lezen? Vergeet dan niet om de rest van de Gazprom Energy blogs en nieuwsberichten te bekijken. Om meer te weten te komen over ons aanbod in zakelijke energie kun je daarnaast een bezoek brengen aan onze 
homepage of ons bellen op 0800-4297766.

De visies, meningen en standpunten die in dit artikel zijn opgenomen zijn enkel die van onze externe content-providers en vertegenwoordigen niet die van Gazprom Energy. De juistheid, compleetheid en geldigheid van uitingen in dit artikel zijn niet gegarandeerd. Gazprom Energy stelt zich niet aansprakelijk voor fouten, weglatingen of representaties.

 


Deel dit


Dit vind je misschien ook interessant….

}